Wat jouw website een opmerkelijke website maakt

Om niet achter te blijven als ondernemer en goede resultaten te kunnen boeken moet je met je kop boven het maaiveld uitsteken.  En dat kan niet als je een website hebt die er hetzelfde uitziet als die van een hele kudde andere ondernemers. Het resultaat van zo’n website is ongeïnteresseerde bezoekers die never nooit van je zullen kopen. (meer…)

Braakwoorden: woorden die je nooit moet gebruiken

Braak- woorden zijn verboden

Taal is naast beeld, het belangrijkste middel dat we tot onze beschikking hebben om te communiceren. Zeker bij online zakendoen luistert het nauw. Door bepaalde woorden te gebruiken sleur jij je ideale klant je kamp binnen of rennen bepaalde mensen juist hard weg.

Iedere online ondernemer weet het; een goede nieuwsbrief is goud waard. Een goede salespagina doet ook wonderen en een mooie opt-in pagina helpt ook geweldig.

Het zou dan ook verschrikkelijk jammer zijn als die nieuwsbrief, salespagina of opt- in pagina verpest worden door braak – woorden.

Bepaalde woorden zijn ‘no go’. En die mag je dus nooit, nooit, ever gebruiken. Hoe dan ook.
Deze keer doen we er twee. Er zijn er veel meer, dus wie weet doen we er de komende tijd nog een paar.

Het eerste braak-woord: authentiek.

Het meest misbruikte, uitgekauwde en holle woord ooit. In vroeger tijden betekende het nog wat: als je authentiek was, dan was je in ieder geval zonderling, afwijkend, sociaal onaangepast en viel er wat met je te beleven. Nu is iedereen authentiek. Los van het feit dat er maar 1 persoon is die is zoals jij, namelijk jij, lijkt het vooral een woord dat gebruikt wordt om kleurloze producten, diensten of personen te verbijzonderen.

Als je wilt uitleggen dat iets bijzonder is ( in de meeste gevallen gaat dat over een persoon) dan kun je beter concreet omschrijven wat die persoon zo bijzonder maakt. Dus niet: ‘Ik ben een authentieke coach’.  Maar: ‘ Clienten en ex-clienten omschrijven mij als direct, pittig en met gevoel voor humor. Volgens mijn (ex) klanten ben ik uitstekend in staat om ingewikkelde dingen simpel te maken en er de humor van in te zien, zodat we soms brullend van de lach de coachingssessie afronden’.

Of: ‘Mijn (ex) klanten vinden me een Pietje Precies: ‘Ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen. Sommige klanten vinden dat lastig, want ik ben dus niet goed voor de gek te houden of snel tevreden met een antwoord. Ik vraag net zolang door totdat ik het plaatje compleet heb, tot groot verdriet van sommige cliënten die liever duiken dan denken en voelen. Je moet er van houden, van dat gepeuter.’

Het tweede braak-woord: baanbrekend

Over the top. Het moet wel heel erg buitengewoon bijzonder zijn om baanbrekend te zijn. Je kunt beter omschrijven welke kenmerken jouw product of dienst heeft. Door concreet te zijn, ontstaat er een helder beeld. En je kunt natuurlijk bij het beschrijven van je product of dienst heel goed woorden gebruiken die helder maken dat jouw product baanbrekend is, zonder dat je het baanbrekend noemt. Dus: ‘Onze cursus is de eerste in Nederland die gebruikt maakt van de nieuwste inzichten uit de wetenschap. We gebruiken de nieuwste werk- en leervormen en daardoor is het slagingspercentage van onze deelnemers voor het examen 99,9%. Daarom staan wij op nummer 1 van de lijst meest effectieve trainingsbureau’s.’

Show, don’t tell.

We horen graag hieronder wat jouw braakwoorden zijn.

Waarom wij altijd wat te kiezen willen hebben

Ken je dat, dat je een ijsje wilt kopen en dat je voor de vitrine staat? En dat je dan moet kiezen uit 24 smaken? Dat is voor veel mensen niet te doen. Overchoice maakt dat ze op slot schieten en geen keus meer kunnen maken. En toch vinden ze het fijn om wel een keus te hebben omdat ze daardoor het gevoel krijgen dat ze zelf de regie hebben over hun leven. Op het moment dat mensen voor keuzes staan, is dat ook een moment waarop ze die regie willen ervaren. Als je een slimme ondernemer bent zorg je er dus voor dat je potentiële klant daadwerkelijk iets te kiezen heeft.

Je optimale aanbod

Uit de praktijk blijkt dat het optimale aantal keuzemogelijkheden 3 is.
Je ideale aanbod bestaat dan ook ideaal gezien uit 3 varianten.
Variant 1 is, zoals wij, de Launch Ladies zeggen, het ‘suffe’ aanbod: de meest simpele vorm, dus de goedkoopste variant. Met de minste extra’s. Natuurlijk, ook het ‘suffe’ aanbod is een kwaliteitsaanbod: veel inhoud, kennis en inzichten waar je direct mee aan de slag kunt. Maar met weinig extra’s. Een prima aanbod voor de doorgewinterde Doe Het Zelver. Het middelste aanbod is natuurlijk het ‘suffe’ aanbod met een hoop extra’s: individuele aandacht, extra kennis en de mogelijkheid om ervaringen te delen met andere deelnemers aan het online programma.
Dan hebben we nog variant nummer drie. Het superdeluxe, serieuze, geweldige aanbod dat alleen voor Vippers is bedoeld: veel individuele aandacht, een 24-uurs hotline en natuurlijk nog meer extra kennis.

De middelste variant verkoopt het best

De middelste variant verkoopt in de meeste gevallen het best. Niet omdat deze variant de meeste garantie op succes biedt, maar omdat het de ‘middenkeuze’ is. Net iets meer dan het  ‘suffe’ aanbod, en net iets minder dan het superdeluxe aanbod. Mensen willen niet het gevoel hebben dat ze de slechtst mogelijke keuze nemen (suffe aanbod), maar willen ook niet het gevoel hebben dat ze teveel betalen voor het VIP aanbod, terwijl dat qua prijs en extra’s misschien nog niet eens zover weg staat van het middelste aanbod.

Dus: als je een voorkeur hebt voor het verkopen van een bepaalde variant: maak daar dan altijd de middelste variant van.
Met de prijsverschillen kun je spelen: je kunt ook bedenken dat je je VIP versie het meest verkoopt. Dan maak je het verschil tussen de middelste en de VIP variant klein, zodat het niet meer dan logisch is dat je als klant de duurste versie koopt. Dat vraagt dan wel dat je de middelste versie duurder maakt dan je oorspronkelijk bedacht had.

22 sites voor gratis foto’s

Visuele content is in opmars. En dat is niet gek ook als je bedenkt dat ons (reptielenbrein) een directe verbinding heeft met de oogzenuw.
Plaatjes begrijpen we dus sneller dan tekst.

Het is dan ook zo jammer dat we zoveel bagger standaard stockfoto’s zien van mensen in pak die elkaars handen schudden of die op een laptop zitten te turen. Deze foto’s zijn kitsch, niet origineel en als je pech hebt, heb je er ook nog een smak geld voor betaald! (meer…)

Hoe werkt Google?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Google is de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. De kans is groot dat jij deze dus ook gebruikt.
En als je zelf een website hebt wil jij waarschijnlijk weten hoe je hoger scoort in Google.
Of je hebt een bak geld die je aan een specialist geeft. Deze specialist zorgt ervoor dat jij op pagina nummer 1 komt in de zoekresultaten. Of niet, want niemand kan dat garanderen.
Maar hoe werkt Google nu?

Zoeken begint natuurlijk met het internet.
Zonder internet geen Google.

(meer…)

Breng orde in de Gmail chaos met een delete me script en filters

Zit jouw Gmail ook zo vol met e-mails die je misschien nooit meer leest?

Dat was bij mij wel het geval. De e-mails stapelden zich maar op en ik zag door de bomen het bos niet meer.
Toen kwam ik een Scriptje tegen (een stukje code) dat helpt met het automatisch verwijderen van e-mails die je toch niet meer leest. Ik bedoel hiermee nieuwsbrieven enzo, e-mails die je na een aantal dagen toch niet meer leest omdat ze niet relevant zijn of omdat je er geen tijd voor hebt.
In onderstaande video leg ik uit hoe je het scriptje installeert en hoe je filters aanmaakt om het te laten werken.
Het scheelt mij honderden e-mails per dag.

(meer…)