De 10 kapitale fouten die ik als nieuwe ondernemer maakte

en waar ik jou voor wil behoeden

  • (Je kunt je op elk moment afmelden)
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe snel ga ik geld verdienen met mijn bedrijf?

Dat is toch wel de vraag die ik het meest hoor van net gestarte ondernemers.
En eigenlijk was het ook mijn eerste vraag toen ik me net had ingeschreven bij de KVK.

Het lijkt alsof elke nieuwe ondernemer, en met name vrouwen die minder dan 18 maanden als ondernemer werken, niet kunnen wachten op een antwoord.

Maar dat antwoord is er niet!

Hoe snel ga ik geld verdienen met mijn bedrijf?

Ik kan je geen antwoord geven ook al zou dat willen.
Hoe snel jij je business op de rit krijgt en jezelf een salaris kunt betalen hangt af van zoveel factoren. Het hangt er vanaf wat voor soort bedrijf je hebt. Het hangt er vanaf wat je verkoopt, het hangt er vanaf hoe je zelf promoot. Het hangt ook van je specifieke levensomstandigheden af en hoeveel tijd je kunt spenderen aan het aan je bedrijf werken.
Jouw bedrijf is uniek dus als jij me die vraag stelt dan weet ik het niet.
Ik kan je niet vertellen dat het 3-5 jaar gaat duren, maar daar is men het over algemeen wel over eens.
Maar er is geen reden waarom je je eerste jaar als ondernemer niet kan laten voelen alsof het je derde jaar is. Er is geen reden waarom je het leerproces niet kunt versnellen, slimme beslissingen kunt maken en niet al de fouten maakt die slimme bedrijfseigenaren zoals jij naar geld laten zoeken in het eerste jaar als ondernemer.

Mijn naam is Marjan Crabtree, de zwarte koffiedrinker van the ICT girl. Als Conversie Coach (en zelfbenoemd AVG Wijsneus) help ik jou je online business zo optimaal mogelijk te maken en vinden wij voor jou de best passende technische oplossingen zodat jij je online business kunt laten groeien.

10 fouten die je weg naar succes kunnen saboteren.
Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring en vertel je ook hoe je ze kunt voorkomen.

10 kapitale fouten….ik baal er nog van en wilde dat ik toen beter wist.

Maar ja, het is zoals het is en anders was ik niet waar ik nu ben. Zo is het dan ook wel weer.

fout #1 Je vergelijkt jezelf met anderen

Wist je dat succes het resultaat is van 20% strategie en 80% mentaliteit?

Dat betekent dat het niet moeilijk is om te slagen met je bedrijf.
Je moet alleen leren hoe het mentale spelletje werkt.
Een van de manier waarop het verkeerd gaat is als we geobsedeerd worden door het succes van andere succesvolle mensen in ons leven.

Vergelijk jij zelf met andere invloedrijke personen en leiders in jouw bedrijfstak?

Ik weet zeker dat het antwoord ja is. We doen het allemaal. Je bent niet alleen.

Hoe hoog je ook staat op de ladder van succes, er staat altijd iemand hoger.
Er zijn altijd mensen verder dan jij, als je begint met ondernemen en je staat op trede een of twee, dan doe je jezelf geen lol door jezelf met iemand boven je te vergelijken.
Eens, dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar ik ga je van praktische tips geven zodat je dit probleem kunt verkleinen

Als je merkt dat je last hebt van ‘vergelijkeritis’ kijk dan naar de persoon waarmee je jezelf vergelijkt en beden dan of het een eerlijke vergelijking is.

Stel jezelf de vraag: hoe lang is hij of zij ondernemer?

Dat is de eerste vraag die jezelf moet stellen. En je zult merken dat je je meteen al een stuk beter voelt. Als iemand bijvoorbeeld een omzet heeft met zes nullen en ze zijn al zeven jaar ondernemer en dit is jouw eerste jaar, nou dan weet je dat je je echt niet in dezelfde situatie kunt bevinden, toch?

Vergelijk niet jouw eerste hoofdstuk met hun zevende hoofdstuk.

En weet je, de buitenkant van iemands onderneming geeft niet per definitie weer wat er aan de binnenkant gebeurt.
Dus, als het aan de oppervlakte lijkt dat ze erg succesvol zijn, bedenk dan hoeveel uur ze in de week eraan werken. Kan of wil jij hetzelfde?
Zijn ze single zonder kinderen? Moeten ze constant reizen om hun klanten te behouden?
Hebben ze werknemers die hen ondersteunen terwijl jij alles zelf doet? En dus, hebben zij de extra verantwoordelijkheid om te gaan met team conflicten, een groot marketingbudget wat toegekend moet worden, moeten ze veel bij events zijn om mensen in hun branche te ontmoeten, zodat alle radertjes in de onderneming blijven draaien?

Is dat iets waar jij op dit moment klaar voor bent?

Het lijkt dus misschien dat ze de perfecte onderneming hebben, er zit iets heel anders onder de motorkap. En om heel eerlijk te zijn is dat misschien helemaal niet wat je wilt.

Stof tot nadenken….

WAT ZIJN DIE ANDERE FOUTEN?

Wat fijn dat je het vraagt!

Waar kan ik de e-mailserie naartoe sturen?

  • (Je kunt je op elk moment afmelden)
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

“Ik vind jouw manier van presenteren/aanbieden erg goed!!

Juiste toon..erg prettig !! Mijn complimenten!”

Pascale Graaf